Plastikový model Revell 03916 – letoun Transall C-160 Eloka v měřítku 1:72 ke slepení. Stavebnice obsahuje 264 dílků, rozpětí křídel 555 mm, obtížnost 5. More information
Plastikový model Revell 03916 – letoun Transall C-160 Eloka v měřítku 1:72 ke slepení. Stavebnice obsahuje 264 dílků, rozpětí křídel 555 mm, obtížnost 5.
Dlouhou dobu sloužila letka Transallů německé Luftwaffe hlavně jako zásobování německých jednotek ISAF sloužících v Afghánistánu. Protože zde byla letadla vystavena novým specifickým nebezpečím, musela být přijata speciální ochranná opatření. To znamenalo zejména nainstalování externích výmetnic klamných cílů (dipólů i světlic) ve dvou křídelních gondolách, řady nových senzorů a rozsáhlé soustavy vybavení ECM (pro rušení nepřátelských radarů). I více než čtyřicet let po svém prvním letu, který absolvoval 25. března 1963, má C-160 Transall mezi svými posádkami stále výbornou pověst jako bezpečné a spolehlivé transportní letadlo. První z celkové objednávky 160 strojů byly dodány v květnu 1967. 110 z nich byly letouny Transall C-160D určené pro německé letectvo a 50 ve variantě C-160F putovalo do Francie. Masová výroba skončila v Německu 26. října 1972. Kvůli další žádosti Francie však bylo mezi lety 1978 a 1985 postaveno v různých konfiguracích ještě 33 strojů. Dvacet pět z nich bylo postaveno již jako verze C-160NG (New Generation), která je rozpoznatelná podle sondy pro čerpání paliva za letu umístěné nad pilotní kabinou. Ale zatímco všechna letadla z této várky mohou palivo za letu přijímat, pouze 10 má vybavení umožňující doplňovat palivo jiným letadlům. Transall bezpochyby zůstane tahounem vzdušných sil obou států ještě několik dalších let, než bude uveden do služby jeho nástupce A400M.
Stavebnice letounu C-160 Transall, který lze postavit buď ve verzi ESS německého letectva, nebo verzi NG francouzského letectva. Německé C-160 se už mnoho let používají především pro doplňování zásob jednotkám v Afghánistánu.
měřítko: 1:72
Počet dílků: 264
Délka: 450 mm
Výška: 150 mm
Rozpětí křídel: 555 mm
Stavební náročnost: 5